Twee omhelzende mensen op een rots

Romantiek op reis

14 februari 2022 · Aangepast op 10 oktober 2023 · Leestijd 2 min

Romantiek op reis – Vrijbuiters aan het woord

Tijdens een ondergaande zon ontstaan de mooiste herinneringen, of in de regen.

Bij de scouting kwam ik hem tegen, ‘Hopman’ René. Met een gedeelde passie voor wandelen kochten we samen ons eerste trekkerstentje, een groen katoenen tentje met twee stokken en een rits aan beide kanten. Toen we 5 jaar samen waren gingen we in de winter van 1992, met het groene tentje, naar het Harzgebergte in Duitsland. In de sneeuw waren we op zoek naar de Feurstein, een iconische rots in de buurt van het dorpje Schierke. Vanwege de winter werd het vroeg donker dus we moesten opschieten. Plots doemde de rots op tussen de bomen, belicht door een avondzonnetje dat door de bomen scheen. René omhelsde me ter plekke en vroeg plotseling, ‘wil je met me trouwen?

Meinie, klantenservice

Foto's in een album met trouwringen

Smokkelwaar…

2 Jaar geleden reed ik met mijn vriendin en dochter van 9 maanden met de camper door Zuid-Italië. Op de grens van de provincies Calabrië en Basilicata ligt Polino National Parc. Hier vonden we in de hoek van een haarspeldbocht een prachtige wild kampeer plek. Naar rechts keken we uit over de Tyrreense zee, naar links keken we over de Ionische zee en voor ons strekte zich rollende heuvels uit. Terwijl de zon onderging aten we samen van een heerlijke Italiaanse pasta. Al 1.5 maand smokkelde ik een fles bubbels mee, dit was hét moment om hem samen open te trekken.

Floris, marketing

Pasta eten boven op een berg

Change of plans….

Over onze eerste vakantie samen hoefde we niet lang na te denken. Hij moest actief zijn, en als geboren kampeerders zouden we in een tent gaan slapen. Voor een goed-weer-garantie kozen we voor Camping Les Blages. Een camping aan een idyllisch stroompje midden in de Franse Ardèche. Met de oude tent van mijn vriendin ’s ouders gingen we op pad. Onderweg bedachten we wat voor mooie wandelingen en fietstochten we allemaal konden doen maar eenmaal aangekomen goot het van de regen.

Op de camping waren we bijna de enige, alle anderen waren het noodweer ontvlucht. Van alle wilde plannen is die week niets terecht gekomen. Dat mocht de pret niet drukken want we hebben een week onder de luifel van de tent gezeten, grootste pret met het maken van een barbecue van wat stenen en kippengaas. Wijntjes drinken en plannen maken voor hoe we ons leven wilde inrichten. Dit is een blijvertje!

Thomas, inkoper

Even op adem komen…

Tijdens onze wandelvakantie in Noorwegen gingen we twee dagen hiken na een tip van een local te hebben gekregen. Een privé weg bracht ons ‘in the middle of nowhere’ waar we de auto konden achterlaten en waar onze wandeling begon. We genoten van de rust om ons heen. Kwamen er geen mens tegen. Luisterde naar de vogels en bestudeerde de sporen van dieren die wij niet zagen, maar waarschijnlijk vanaf een afstandje zij ons wel. Na twee dagen te hebben gewandeld wat best een zwaarder pad was dan verwacht, zagen we een grote rots. Dit riep om even te gaan pauzeren en te genieten van een snack en wat drinken. Nadat we op adem waren gekomen en aan het kletsen waren zei mijn vriend dat hij nog iets bijzonders wilde vragen…….

Marloes, marketing

Twee omhelzende mensen op een rots

Een kampvuur leent zich goed voor avontuurlijke verhalen en andere spannende vertellingen. Drie Vrijbuiters vertellen je wat hun ultieme avontuur was in deze kampvuurverhalen blog!

Wat vond je van dit artikel?